dimarts, 15 de maig del 2012

FASE 5 : PLA D’ACTUACIÓ


OBJECTIUS:


  •     Desenvolupar en el grup de monitors/res un procés de formació i canvi de concepció respecte a les relacions interpersonals entre els diferents components de la comunitat educativa.
  •  Donar a conèixer les bases de l’educació especial i l’aplicació d’instruments i estratègies per conèixer les competències socio-emocionals.

2 de maig


Pluja d’idees sobre diferents tipus d’activitats extraescolars.
Una vegada revisades les respostes dels participants i tal com s’havia detectat existeix força interès per la inclusió de l’alumnat amb NEE en les activitats extraescolars, però la manca de recursos no els permet aconseguir aquest objectiu. Per la seva experiència i el tipus d’activitat que estan desenvolupant en aquest moment (anglès, futbol, rítmica, hip-hop) no les veuen gaire adequades, sobretot per aquells/es que presenten disminucions físiques.
Han sorgit diferents propostes: taller de cuina, d’artística, de teatre, de conte contes, d’emocions...
Davant  les propostes dels participants i el grup de treball, em plantejo triar dues activitats extraescolars per programar i posar en pràctica.

3 de maig


Selecció de les activitats més motivadores i viables per l’alumnat amb NEE.
De les activitats triades pel grup de monitors/res: “com podem preparar un bon plat i que podem fer amb aquests materials” . He estudiat si és possible que l’alumnat amb NEE de l’Institut-Escola Pi del Burgar hi pugui assistir i gaudir de si mateixa.
Crec que són activitats que es poden adequar a qualsevol nivell, amb la utilització de materials atractius i motivadors amb l’objectiu de la seva manipulació i la transformació de cadascun d’ells.
Un bon plat: enciam, arròs, plàtan i iogurt. L’alumnat podrà tocar, arrugar, aplanar, doblegar, caragolar...
Fulles i flors: tocar, olorar, aixafar, enganxar...








4 de maig


Consultar amb la tutora si les idees triades són les adequades.  Revisem el tipus d’alumnat present a l’escola i les seves característiques. Proposo les activitats extraescolars i em dóna el vist-i- plau per tirar-ho endavant. Tot i això cal posar en pràctica per saber si realment és ideal o no la idea.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada