dimecres, 16 de maig del 2012

FASE 6 : PROGRAMA D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS I L’EDUCACIÓ ESPECIAL

OBJECTIUS:  
  • Establir els criteris per introduir l’Educació Especial (diversitat) en la línia pedagògica del centre. 
  • Establir els objectius i continguts que volem assolir amb els alumnes.   
  • Iniciar la programació d’activitats dins del currículum per aconseguir els objectius.

7 , 8, 9 i10 de maig


Durant aquest dies s’ha elaborat el pla de treball com a formació pels monitors/res i les programacions de les activitats extraescolars que es proposen per l’alumnat amb la inclusió de NEE.
Índex del programa per monitors/res: 

  •    Introducció: presentació, informar dels objectius d’aquest assessorament, de quina és la finalitat d’aquesta formació. 
  •    Característiques de l’alumnat de 3 a 12 anys: Deixar que els participants aboquin allò que ja saben i després entregar un petit recordatori de qui són els nois i noies d’aquestes edats. 
  •    L’alumnat amb NEE: joc de descoberta de l’alumnat amb NEE (els participants haurant d’esbrinar quines són les característiques que presenta cada tipus de NEE present a l’escola. Ex: Síndrome d’Asperger (fixacions, alteració, repetició...) 
  •    Les activitats extraescolars amb  inclusió d’alumnes amb NEE. (per què creiem que són necessàries, avantatges, inconvenients... debat). 
  •    Proposta de dues activitats extraescolars per diversitat d’alumnes:
                                    Com podem preparar un bon plat
                                    Què podem fer amb aquests materials?
(presentació de les dues activitats amb tota la seva programació. Es posarà en pràctica amb els participants per tal de què en puguin fer la valoració).

Per altra banda, estic realitzant la programació (objectius, continguts i activitats...) per poder posar amb pràctica, en els propers, almenys una d’aquestes activitats  extraescolars amb l’alumnat de l’Institut-Escola  Pi del Burgar (de diferent edat i amb diferents característiques).



11 de maig

Revisió de l’elaboració de la informació recollida i el material elaborat durant aquest dies (de 1 al 4rt punt). Hem modificat allò que s’ha cregut més oportú. Cal acabar d’estructurar correctament la informació complementar-la per el temari a punt.


Gallifa, J.; Piñot, L. (1986): En equip. Programa i animació d’activitats de
temps lliure. Raima. Barcelona
Urquía, B.; Pérez-Portabella, Francisco J. (1978): Orientaciones
psicopedagògicas para la integración del deficiente. Editorial CEPE. 3ª edición.
Madrid
Verdugo, M. (dir.) (1995). Personas con discapacidad. Siglo Veintiuno de
España Editores, SA. Madrid.
 Weber , E. (1969): El problema del tiempo libre. Editora Nacional. Madrid

1 comentari:

  1. Has millorat la concreció de la informació skituant les diferents sessions agrupades per fases. D'aquesta manera dones un aire més professional al teu blog i t'ajuda a anar avaluant el teu pla de treball i anar avançant en la implementació del projecte.

    Ànim que ja et trobes a la recta final.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina