dimecres, 25 d’abril del 2012

FASE 4 : L’EDUCACIÓ ESPECIAL

FASE 4 :   L’EDUCACIÓ ESPECIAL
OBJECTIUS:
Ä     Prendre consciència com a monitors/res que amb la interacció amb els alumnes contribuïm a la seva construcció personal.
Ä     Desenvolupar la necessitat de formar-se per poder educar posteriorment als alumnes en NEE:
·       Consciència i regulació emocional.
·       Autoestima.
·       Habilitats socio-emocionals.
·       Habilitats de vida.
Ä     Descobrir les emocions del monitoratge dins de l’entorn extraescolar associant emocions a la feina de cada dia.

23 d’abril
Elaborar una graella amb les diferents valoracions de l’alumnat amb NEE que forma part del centre.

Vaig elaborar una taula amb tot l’alumnat amb NEE i les seves característiques. D’aquesta manera podré conèixer els seus trets principals i estudiar cada cas en particular.
La graella esta composta pels diferents nivells d’edat que ens trobem al centre (des de P3 a 2n d’ESO. Per altra banda, si es tracta d’alumnes amb NEE (amb dictàmen o pendents de valoració), NEE SOCIALS, NEE NOU VINGUTS, UEE/USE o AA. Cada requadre l’he emplenat amb el nom de l’alumne/a i especificant el tipus de síndrome que presenta si es que està definit.
En tractar-se d’un centre de 3 a 16 anys, presenta una diversitat d’alumnat amb NEE i amb característiques diferents. Tot i així, es tindran presents per l’elaboració del projecte.


24 d’abril
Reunió amb la tutora per  fer un seguiment del desenvolupament de l’activitat.

Hem continuat la revisió i modificació de la informació recollida al llarg de la setmana del 16 al 20 d’abril. Deixant plasmat i acordats el diferents punts que cal desenvolupar al llarg d’aquesta setmana:
·       Observació de l’alumnat amb NEE.
He intentat observar directament a l’alumnat amb NEE i comprovar quines són les habilitats que poden desenvolupar i quins són els seus límits. Tinc previst de continuar aquesta tasca per completar l’exercici. Tot i que no m’és fàcil coordinar el meu horari amb la presència d’ells/elles en el centre (he demanat dues de les hores de suport en el centre, poder-les destinar a la visita de l’alumnat).

·       Continuar estudiant cada NEE
A partir dels trets principals de cada NEE i l’estudi que presenta cada alumnat he anat coneixent l’alumnat i les seves necessitats.
·       Emplenar la graella amb característiques que presenta cada tipus de NEE.
Després d’elaborar la graella i haver conegut els trets principals de cada alumne/a he emplenat la graella per tenir de forma més esquemàtica les diferents NEE que comptem en l’escola Pi del Burgar.
Coll, C., Ponce, A., Vega, B. (1998). Ocio y personas con retraso mental. Editorial CCS.  Madrid.
Echeita, G. (1997): Atenció a la diversitat i necessitats educatives especials. Universitat Oberta de Catalunya.Edició experimental. Barcelona
Gallardo, Ma. V.; Salvador, Ma. L. (1994): Discapacidad motorica. Aspectos psicoevolutivos y educativos. Ediciones Aljibe. Archidona (Malaga)
25 d’abril
Vaig entregar el qüestionari a els participant per tal d’esbrinar quins coneixements en tenien sobre l’alumnat amb NEE present a l’escola, quines eren les seves mancances i les seves habilitats davant de grups de treball... Calia que abans de divendres me’l presentessin per tal de poder conèixer el punt de partida dels nostres participants.
L’activitat consistia en una presentació i una explicació de quin era l’objectiu d’aquella activitat i demanar la realització de l’exercici de manera adequada.
ENQUESTA: Registre per detectar el punt de partida
Intentarem reflexionar i donar resposta a  les següents preguntes per determinar la pròpia visió:

1.      Has desenvolupat  mai cap activitat amb la inclusió de l’ alumnat amb NEE? Si és que sí quina?
2.     Per quin motiu creus que l’alumnat amb NEE no assisteix a les extraescolars?
3.     Creus que és un inconvenient que l’alumnat amb  NEE formin part del grup de treball de les activitats extraescolars? Per què?
4.     T’agradaria viure aquesta experiència i compartir-la amb altres companys i companyes? De quina manera?
5.     Quin tipus d’activitat extraescolar veus més adequada per la inclusió d’ alumnat amb diversitat? Posa almenys un exemple.




26 d’abril
Vaig estar pendent de les primeres entregues dels qüestionaris i donar resposta davant qualsevol dubte.
Amb l’ajut de les primeres respostes ja vaig començar a tenir una primera idea del grup de treball: quines eren les seves intencions, les seves necessitats i interessos...

27 d’abril
Junt amb la tutora  vam revisar els treballs entregats pels monitors i poder descobrir de quin tipus de grup es tractava. A més vam començar a deixar anar alguna idea per poder desenvolupar en la pràctica.

Activitat...
Motiu...
inconvenient
experiència
exemple
Participant 1












1 comentari:

  1. Les teves entrades aporten molt poca informació. Crec que no cal que explicitis totes les sessions que das sinò aquelles més significatives i les desenvolupis més extendament recollint més en concret que fas, quins intruments fas servir (inclús pots aportar exemples, hi ha companyes que l'estan fent) , quins subjectes participen, quins objectius et planteges i com els resolts.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina