dilluns, 28 de maig del 2012

FASE 7 : POSAR EN PRÀCTICA EL PLA Introducció d’extraescolars amb alumnat amb NEE.


OBJECTIUS:
  •   Presentar i posar en pràctica el nou projecte.  
  •   Reflexionar sobre les aportacions i millores que poden oferir els monitors durant la pràctica.  
  •   Ser capaços d'extreure les conseqüències que els aspectes anteriors tenen per a l'organització i planificació de l'orientació

14  de maig

Conviure junts i intercanviar experiències.
Aquesta sessió l’hem dedicat conjuntament amb un grup d’alumnes que normalment dedica una extraescolar de hip-hop (normalment no hi assisteix alumnat amb NEE, però avui ha assistit un alumne amb síndrome d’Àspenger més 7 companys/es de primària). Els/les monitores  més de poder viure la seva pròpia experiència han pogut observar com es desenvolupava l’alumnat dins de l’activitat de Què podem fer amb aquests materials?
(Per aquell monitoratge que no ha pogut viure amb directe l’experiència, s’ha realitzat una gravació per poder fer un anàlisi una propera sessió).

15  de maig

Aquesta jornada l’he continuat dedicat a la programació de les activitats extraescolars. A part de completar les parts corresponents als seus objectius, continguts... he estudiat la manera de com classificar els materials i els aliments (segons cada activitat) al llarg del curs.
Per exemple, en l’activitat, Com podem preparar un bon plat? Els aliments  que oferim a l’alumnat poden estar relacionats segons l’estació de l’any: a l’estiu (síndria, enciam, cireres, pèsols, maduixes).
I no he acabat en una sessió, si no que pot donar per tot un  curs si tot va bé, o més.

16  de maig

Discussions, debats, acords, entre els implicats.
Després de la projecció del vídeo de la sessió d’extraescolar Què podem fer amb aquests materials? Amb un  grup de vuit alumnes davant de: una capsa de cartró, un rotllo de paper de cuina, un tros de paper d’alumini, un tros gran de paper d’embalar, dues cordes de 1 m de llargada, 5 ampolles (aprofitarem almenys 2 materials reciclats).
Cada participant ha mostrat la seva gran curiositat en observar tot allò que un nen/a es pot arribar ha inventar amb un tros de cartró.
Després hem entrat en qüestions més detallistes, comparatives entre els més tranquils i els més nerviosos, els que són més tímits o els que són més llançats. Aquells que són més creatius i els que no ho són tan...
L’alumne amb síndrome d’Àspenger li ha agradat molt tot allò i ha demanat si ho podia tocar. Ha començat a tocar a caragolar, a canviar-lo de lloc... Hem pogut observar tot allò que poden arribar a fer amb uns materials.
La gravació durava trenta minuts perquè després es tractava de realitzar una activitat conjunta entre tots: que podem construir amb aquests materials: Una casa, un cotxe... van construir una tenda de campanya amb la seva barana d’ampolles.

17  de maig

Vaig estar recollint  tota la informació que havia anat recopilant tots aquests dies i revisant la programació, l’experiència amb el monitoratge, amb un grup d’alumnes, els acords i els comentaris dels participants i tot allò que anat quedant pendent en alguna fase (acabar alguna gràfica...).


18  de maig

Juntament amb la tutora hem fet un repàs i una valoració del que ha estat aquesta fase i aquesta posada en pràctica del monitoratge i d’algun alumne/a.
Creiem que el programa es desenvolupa correctament i els resultats van sortint força favorables.

Un dels llibres que us recomano en aquesta fase, ja que he parlat del Síndrome d’Aspenger :

Percepción Sensorial en Autismo y Asperger,  por Olga Bogdashina



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada