dimecres, 25 d’abril del 2012

FASE 3 : ASSESSORAMENT. Assessorament per introduir alumnes amb NEE a activitats extraescolar.

OBJECTIUS:

  •     Reflexionar a partir de situacions significatives el “problema” a resoldre.    
  •     Definir els objectius a desenvolupar


16  d’abril

Elaboració d’entrevistes, qüestionaris de reflexió i registres per recollir la informació dels aspectes educatius, personals i socials necessaris per  a la intervenció.

Vaig intentar elaborar un seguit de  preguntes que em portin a conèixer els aspectes educatius del centre. Aquesta entrevista es desenvoluparà a l’equip educatiu i a algun membre del claustre.
També he començat a fer un esborrany de les diferents qüestions que em portaran a conèixer millor les necessitats del centre, les característiques dels monitors/es i saber i quin ha de ser el punt de partida de la intervenció no formal




17  d’abril

Observació directa a l’aula i al pati i posterior anàlisi de la situació de les relacions interpersonals al centre.
Tant aquest dia, com altres de la setmana, vaig acudir en les diverses activitats extraescolars que es porten a terme a l’institut-escola Pi del Burgar: futbol, anglès, música i  Hip hop.
Vaig poder observar que cap dels alumnes amb NEE assisteixen en aquestes activitats. Els/les monitors/es no sabien el per què de la qüestió, però la seva resposta es generalitzava en: no són classes preparades per assistir-hi aquest tipus d’alumnat i tampoc s’havien plantejat el cas.




18  d’abril

Reunió amb l’equip directiu per identificar, aclarir i compartir els diferents problemes que es troben en la seva tasca.

Fou una reunió complexa, ja que presentaren la necessitat de desenvolupar : 
FORMACIÓ AL MONITORATGE PER TAL DE FOMENTAR EXTRAESCOLARS AMB ALUMNAT AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS.

Es tracta d’un tema aparcat en aquest centre, però creuen que es necessita donar la possibilitat del servei de les extraescolars a tot l’alumnat present a l’escola.
Vaig presentar quina era la meva intenció davant la seva problemàtica i com hi intervindria.




19  d’abril


Recollida i anàlisi de la informació de la documentació interna de l’escola i de les dades dels alumnes i famílies per conèixer les característiques de l’alumnat i el tractament de les actituds, metodologies i estratègies que s’utilitzen.

Amb l’ajut de la tutora externa i de la secretària del centre, vaig poder consultar la documentació necessària per estudiar els casos d’educació especial que ens trobem en el centre.
Com que ens trobem amb alumnes que estan pendents de valoració per part de l’EAP, vaig trobar necessari comentar els trets dels alumnes amb algunes de les professores d’educació especial  i de l’USEE. Elles em van ajudar a completar el seu historial i poder conèixer quins són els trets característics que presenten.



20  d’abril

Reunió amb la tutora per  fer un seguiment del desenvolupament de l’activitat.

Em vaig trobar amb la tutora externa per consultar tota la informació recollida al llarg de la setmana. Però, no vam poder acabar l’activitat.
Mentre, vaig seguir treballant amb la recerca d’informació, ja que alguns dels punts treballats durant la setmana, havien quedat incomplerts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada