dimarts, 3 d’abril del 2012

FASE 1 : DESCRIPCIÓ DE LA SITUACIÓ INICIAL (DIAGNÒSTIC)

OBJECTIUS:
  • Afavorir un clima de confiança que obri un espai en el qual cada participant pugui comunicar-se, establint complicitats necessàries.
  • Identificar necessitats i demandes explícites i implícites.
  • Estudiar la dinàmica funcional, organitzativa i metodològica de la institució.
  • Conèixer les característiques de les persones, grups i contextos amb els quals s'interactua les necessitats i disposicions que facilitin una intervenció satisfactòria analitzant la informació recollida.
  • Identificar la legislació o normativa que afecta la institució i les activitats que s'hi desenvolupen.

26 de març
Planificar i concretar dates d'actuació. Establint un calendari de treball amb reunions periòdiques per assolir els objectius.
S’ha parlat de l’horari establert en un principi i, hem ajustar-lo el màxim possible en els propers dos mesos. Les dates programades anteriorment quedaven molt justes a la demanda de final de projecte i més val tenir un marge de temps per qualsevol inconvenient i la revisió del mateix.


27 de març
Analitzar les característiques del centre: Ubicació, monitors, activitats... Recerca i recollida de dades sobre el context en què es troba l'organització, i sobre els destinataris potencials de l'orientació i intervenció psicopedagògica.
S’ha intentat connectar amb la persona responsable dels/les monitors/res que desenvolupen les activitats extraescolars, en aquest moment, a l’institut-escola Pi del Burgar, per tal de concretar l’horari de què disposen i per portar a terme diverses activitats conjuntes. Analitzar quins són els espais de què disposa el centre per desenvolupar les activitats extraescolars. Escollir quines serien les més adequades per portar aquestes a terme.
S’ha parlat de les activitats extraescolars que s’ofereixen en aquest moment a l’alumnat, la possibilita d’incloure en aquestes mateixes alumnat am NEE, nova oferta amb noves iniciatives ... Solament n’hi hem tret un primer esborrany.


28 de març
Seleccionar quins tipus de metodologia de treball s’ha de desenvolupar en al llarg del projecte.
Pel desenvolupament de les pràctiques s’ha de portar a terme diferents reunions informatives, d’anàlisis del problema i de presa de decisions, creatives i formatives.
En el propi assessorament, les sessions de formació han de seguir mateixa estructura. Exercicis i detecció de les idees prèvies: de reflexió i de discussió conjunta, d’exposició teòrica, de treball en equips reduïts o individual...
La fase de pla d’actuació serà molt pràctica ja que caldrà que cada participant/a experimenti, manipuli, utilitzi la seva creativitat i habilitats per poder desenvolupar els objectius proposats.
Per últim, s’hauran de realitzar les sessions d’avaluació amb la tutora, la psicopedagoga de i tots els /les participants/es implicats/es si s’escau.


29 de març
Conèixer el grup de monitors en què va destinada la formació.
S’ha elaborat una pluja d’idees per elaborar un qüestionari que ens porti a conèixer els /les monitors/res que participaran en aquest assessorament per poder desenvolupar activitats extraescolars amb la inclusió d’alumnat amb NEE. Se n’ha fet un esborrany que serà revisat i modificat, si cal en les properes sessions.


30 de març
Reunió setmanal amb la tutora per concretar i verificar la informació recollida
Conjuntament amb la tutora hem realitzat un repàs del treball elaborat durant aquests dies i de la informació recollida. Hem modificat alguns punts errats o incoherents i hem començat a realitzat algun esborrant en la primera fase de treball.
S’ha valorat força positiva la primera fase tenint en compte que ha coincidit en el final del segon trimestre escolar, entre altres coses.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada